foto:Andreas Pahmp
Det har varit en intensiv höst och vinter. Efter sommarens turnéer skulle man luta sig tillbaka i lugn o ro, inväntande Christer sjögrens julturné. Men så blev det inte. Plötsligt dök möjligheten att släppa julplatta upp….. samtidigt som jag turnerade med marinens musikkår i Norge.

Foto Mattias Bylund
Julturnén drog igång och varade till två dagar innan jul. Hela Sverige och delar av Norge betades av under 30 dagar. Christer Sjögrens röst blev vackrare för var dag. 🙂 Det var en mycket trevlig upplevelse att träffa Pernilla Wahlgren. Julplattan blev en försäljnings-succé. Hamnade på 11 plats på CD-toppen. Den bästa utav jular låg på radions A-lista och dundrade var dag på P4, samt prövade in på svensktoppen.
Så var det jul, mellandagar med repetitioner inför Varietépremiären i Eslöv den 29e december. Sedan har det rullat på. Vi har sålt över 11 000 biljetter och turnerat runt i 15 olika städer. Nu är det dom sista två skälvande datumen kvar…. Vad sjutton skall jag hitta på sen?
Just nu ringde Max o frågade om jag ville hänga med till Paris en vecka ..lira på caveau de la huchette, samt några festivaler…..
Hmmm… vad säger man? Säg aldrig nej till Paris! 😉 Ja just det! på tal om Paris. Nu släpps biljetterna till Stockamöllanfestivalen!

foto:Tomas Vimercati
